Friday 20 July 2012

Ramadhan sepi tanpamu..


Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Salam Ramadhan semua..

sebak..sedih..
itu yang di rasai saat ini..

1 Ramadhan 1433H


Ramadhan pertama tanpa insan yang bergelar ABAH di sisi..

toleh kanan kiri..
pergi dapur..
turun bawah..


ye ABAH dah xde..
kene terima kenyataan itu..

org lain bergembira mnyambut ramadan bersama ayah dan ibu di saat ini..
tapi aku???
berlinangan air mata..



kalau dulu..
tiap2 kali nak puasa je mesti 
abah la yang akan suruh bukak tv kuat2 nak dengar pengumuman puasa..
abah la org yg paling sibuk mencari lauk untuk prepare sahur..
abah la yang akan mengingatkan anaknya niat puasa sebulan..
abah la yang akan mengejutkan anaknya pkul 4 pg utk brsahur..

sekarang....
semuanya tinggal kenangan..


aku perlu kuat menghadapi semua ini..
aku x boleh menangis di depan mak aku..
nanti mak aku lagi sedih..


ABAH..
al-fatihah..
semoga rohmu di cucuri rahmat..



SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK





No comments:

Post a Comment

Copyright@Kaksmuchs segalanya di sini