Saturday 4 August 2012

kanak-kanak kecil pun mengerti

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Salam Ramadan semua..
Faris..ank buah aku
faris..
ank buah yg byk songeh..
surh makan pun x nak..pdan la cekeding je..

alhamdulillah 
kecik2 lagi dah di ajar berpuasa..
bagus2..nanti cik lisa dah keje cik bagi hadiah ye..haha

kisah di sebalik senyuman ini
(ini pun aku tau dari akak aku)
1st ramadan 1433H

selepas bdk kecik ni sembahyang asar
tiba tiba je dia menangis sorang diri
mak dia dah pelik?
dah knp faris menangis??
faris:"mak..atuk talib dah xde.."
mak dia pn menangis..
yelah sape yang x sedih..
lagi2 bulan puasa ni kan..
aku yang dengar dr akk aku cite pun aku nangis..
T_T



haziq..si nakal yg comel

si kecik ni..
mesti semua dah kenal kn?
Muhammad Haziq..

si kecik ni lagi kecian..
masuk tahun ni dh 2 tahun dia xde mak..
dan atuk yang sgt menyayangi kecik ni..

kisahnye begini.

juga pada 1st ramadan..
haziq:"citah (gelaran haziq pgl aku) nak tgk atuk talib kt belakang"
aku: mane ade..atuk talib dah xde la ziq..
haziq:ade..nk tgk atuk la..
aku: diam...sebak..ape aku nak jwb..diam kan aje..

pd 13 ramadan hari tu..(bersamaan tarikh mak haziq pergi utk selama2nya)
dia duduk dgn mak aku..
haziq:"mak (dia pn pgl mak aku mak..kcian haziq) nnt petang nak gi cane..(sambil tunjuk arah kubur) nak kubur umi..baca..amin...(sambil tadah tangan)"

seeeeee..
budak kecik yang berumur 7 dan 2 tahun ni pun dah pndai kenal erti kesedihan dan kerinduan pada insan yang telah tiada..
apetah lagi aku yang dewasa ni..

kami semua amat merindui ABAH dan kak ain..
mereka semua telah pergi 
ABAH..14 syawal 1432H
K.AIN..13 ramadan 1431H

semoga roh2 mereka di cucuri rahmat
dan di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman..
AL-FATIHAH

2 comments:

Copyright@Kaksmuchs segalanya di sini